fbpx

Zo overleef je een all-you-can-eat restaurant

seizoensgroentenMisschien heb je net de stap gemaakt binnen jouw leefstijl om je fitter te voelen of iets slanker te worden; dan kan uit eten gaan best lastig aanvoelen. Zeker bij een all-you-can-eat restaurant. Als je mij al even volgt, weet je dat niets verboden is en niets moet, dus ook een keer uitgebreid uit eten is geen probleem. Maar wil je toch graag de gezonde keuzes maken; ook dat is mogelijk!

 

Juist bij een all-you-can-eat restaurant! Het is namelijk hartstikke lekker, divers en ideaal als familie- of gezinsuitje. De keuze is reuze en er zijn zeker ook gezonde opties! Ik help je graag op weg met deze tips.

7 Tips om gezond te eten bij een all-you-can-eat restaurant

  1. Goede voorbereiding is het halve werk. Bekijk de menukaart online en kijk welke keuzes op de kaart staan. Zo weet je van tevoren waar je uit kan kiezen en kom je minder in verleiding.
  2. Ga niet te hongerig naar een restaurant, want dan eet je vaak meer dan nodig is.
  3. Kies veel en gevarieerd voor groente en vis en laat de gefrituurde producten staan. Ga je voor een voor-, hoofd- en nagerecht? Kies dan (minimaal) 1 gezonde optie, bijvoorbeeld salade vooraf of een kopje koffie of thee in plaats van een toetje.
  4. Ben je met vrienden of familie? Geef van tevoren aan dat je niet te veel wilt eten en dat je gezonde keuzes wilt maken. Zo kan niemand je overhalen om toch een extra toetje te bestellen of een extra portie op te scheppen. Zo heb je extra hulp en meer begrip vanuit je gezelschap.
  5. Drink geen of beperkt frisdrank of alcohol. Bestel liever (bruis)water en laat bijvoorbeeld een fles/karaf water op tafel zetten. Wil je wat smaak toevoegen? Vraag om een schijfje citroen of limoen.
  6. Kies voor een klein bord en schep kleine porties op als het zelfservice is. Vul deze minimaal voor de helft met groenten.
  7. Stop als je vol zit en zet je bord weg of laat deze meenemen zodat je niet in de verleiding komt nog eens op te scheppen of mee te eten met je gezelschap.

 

Geniet en laat elke hap die je neemt je goed smaken!

Meer artikelen

ontspanning afvallen
Waarom helpt ontspanning bij het afvallen?

Wist je dat te veel stress een risico vormt voor je gezondheid? Met mijn patiënten bespreek ik steeds vaker hoe belangrijk het is dat ze ontspannen en stress verminderen. Dit is namelijk heel belangrijk als je overgewicht hebt en wilt afvallen. Maar waarom is dat zo?

middagdutje
Is een powernap/middagdutje goed?

Je hebt een lange week achter de rug en de wekker ging vandaag weer ontzettend vroeg. Rond het middaguur begin je een beetje moe te worden en zou je eigenlijk het liefste even willen slapen. Tijd voor een middagdutje! Maar is dat eigenlijk wel zo goed voor je gezondheid en ritme?

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer artikelen

koken met het seizoen mee herfst
Koken met de seizoenen mee – herfst

Pompoen en paddenstoelen zijn natuurlijk dé ultieme herfstgroenten, maar er zijn nog veel meer lekkere groenten die deze periode van het jaar in het seizoen zijn. En daarom hebben we de seizoensgroenten van de herfst voor je op een rijtje gezet met een aantal lekkere recepten daarbij!