Voldoende water drinken op een leuke en makkelijke manier

Dat voldoende water drinken belangrijk is in een gezonde leefstijl wist je natuurlijk al wel. Maar het kan soms ook best een uitdaging zijn. Misschien drink jij wel graag zoetere drankjes en vind je het lastig om deze te vervangen door water. Of misschien vergeet je simpelweg om voldoende te drinken. En daarom geef ik je graag wat tips over hoe je voldoende water kunt drinken op een leuke én makkelijke manier.

 

Maak het jezelf makkelijk

Vergeet jij vaak om voldoende water te drinken? Dan is het verstandig om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken door altijd water in de buurt te hebben. Werk je achter een bureau? Zet dan een fles of kan water naast je neer en drink deze gedurende de dag leeg. Ben je veel onderweg met de auto? Zorg er dan voor dat je altijd een flesje water naast je hebt liggen zodat je bijvoorbeeld in de file lekker even wat kunt drinken. Daarnaast is het natuurlijk ook handig om altijd een flesje water in je tas te hebben en met jezelf af te spreken dat je deze elke dag leeg drinkt en weer vult voor de volgende dag.

 

Maak je water gezellig met een smaakje

We hebben soms de neiging om meteen naar een drankje met suiker te grijpen wanneer we trek hebben in iets anders dan water. En dat is zonde want je kunt water ook juist heel goed opleuken! Doe er bijvoorbeeld schijfjes citroen en komkommer in of kies voor muntblaadjes. Verfrissend, maar nog steeds helemaal gezond. Daarnaast kun je ook ijsblokjes maken met water en diepvriesfruit om je water niet alleen een smaakje te geven, maar ook nog eens lekker koel te maken voor tijdens een zomerse dag. Kun je nog wel wat inspiratie gebruiken om jouw water leuker en lekkerder te maken? Lees dan de blog ‘Water drinken saai? Echt niet!‘. 

 

Gebruik een app of herinnering

Het klinkt misschien een beetje gek om een alarm of melding aan te zetten voor zoiets simpels, maar het kan écht goed werken! Download dus een app die hier speciaal voor is ontwikkeld of zet zelf in de agenda van je telefoon meldingen die een paar keer per dag afgaan. Iets wat daarnaast ook erg goed kan werken is streepjes met tijdstippen op een doorzichtige drinkfles zetten. Telkens als je op één van de tijdstippen bent beland, drink je dat deel van de fles leeg.

Meer artikelen

stress verminderen

Stress verminderen

Gebruik deze doeltreffende tips van Dokter Tamara om (chronische) stress te verminderen en verbeter je kwaliteit van leven.

8 reacties

  1. Leuk maar hoeveel water moet je drinken op een dag? De één heeft het over 2 liter de ander zegt 1 liter per 23 kg?
    Maar ik hoor ook weer dat het geen zin heeft om 3 of 4 liter op 1 dag te drinken….

    1. Hoi Chantal,

      Minimaal 1,5 liter is de richtlijn! Doe je veel aan sport en verlies je veel vocht, dan is meer aan te raden.

      Groet,
      Tamara

  2. Een druppel karvanCevitam
    Doe ik een in een fles water
    Gewoon water vind ik niet lekker
    Liefs van Diana
    Ik loop Iedere dag 23 kilometer met mijn hond

  3. Ik begin s’morgens met 2 glazen water op mijn nuchtere maag, dan een glas verse gember met Citroën thee. Verder over de dag wat glazen water, soms met prik en een kleinscheutje limonade.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *